Krzysztof Nepelski

!Dyrektor marketingu RMF FM w latach 1993-2009

Praktycy o marketingu: Krzysztof Nepelski

Poznaj świat, a lepiej go zrozumiesz. Poznaj swój produkt, a lepiej go zrobisz. Poznaj swoich konsumentów, a zostaniesz mistrzem w swojej profesji. Marketing to dla mnie "świat poznawania", świat dla ciekawych, otwartych umysłów, obszar dla zdobywców i eksploratorów. Pamiętam początek lat dziewięćdziesiątych i rynek mediów komercyjnych Polsce. Puste niezaorane pole do siania, sadzenia i zbierania. Słowo marketing nie mówiło nic, a marketer kojarzył się z instalatorem markiz. Pierwsi ludzie marketingu mediów działali intuicyjnie, spontanicznie i odważnie. Udało na się zbudować jeden z najlepiej rozwiniętych medialnych rynków Europy. Dziś - 24 lata później - uważam, że siłą marketingu są te same cechy - intuicja, spontaniczność i odwaga.

Czytaj dalej »

Olgierd Cygan

!CEO / Managing Partner Digital One

Praktycy o marketingu :: Olgierd Cygan

Dlaczego warto zainteresować się marketingiem interaktywnym? Między innymi dlatego, że od kilkunastu lat jest to najszybciej i najbardziej dynamicznie rosnący segment rynku mediowo-marketingowego. Tak naprawdę jedyny, który nie przeżywa problemów. O ile w Polsce rynek reklamy digital jeszcze plasuje się na drugim miejscu, lekko za telewizją, o tyle w Wielkiej Brytanii udział internetu w torcie reklamowym jest już prawie dwa razy większy niż telewizji.

Czytaj dalej »

Grzegorz Filipek

!Dyrektor ds. Marketingu Oknoplast Sp. z o.o.

Praktycy o marketingu: Krzysztof Nepelski

Myślę, że każda osoba pracująca w marketingu znajdzie inne powody, dla których lubi swoją pracę. Wiele bowiem zależy od tego, czym zajmuje się dana firma oraz jaki zakres zadań ma konkretna osoba. Marketing obejmuje szeroki zakres działań, tak więc jedni znajdą radość w badaniach i analizach, inni w strategiach sprzedażowych, a jeszcze inni najlepiej odnajdą się w komunikacji marketingowej czy działaniach PR. Osobiście najbardziej lubię swoją pracę za niepowtarzalność.

Czytaj dalej »

Marcin Grządka

!Dyrektor Zarządzający ŁubuDubu PR

Praktycy o marketingu: Marcin Grządka

Gdy słyszę odmienianeprzez wszystkie przypadki przez polityków (a za nimi rozpolitykowane masy) słowo "pijar" ("to czysty pijar", "z całym tym pijarem", "za dużo pijaru" itp.), to, przyznam szczerze, że zadowolony nie jestem. Bo jaki jest kontekst takich komentarzy? Oczywiście przeważnie zły, gdyż najczęściej PR to PR czarny, a generalnie chodzi o tanią propagandę i bezczelne wciskanie kitu. Tymczasem nie ma to nic wspólnego ze zwyczajnym, prawdziwym PR-em. Czyli Public Relations. Czyli SZTUKĄ zarządzania relacjami z całym światem zewnętrznym...

Czytaj dalej »

Jacek Szlak

!Redaktor Naczelny serwisu MarketingPrzyKawie.pl.

Praktycy o marketingu: Jacek Szlak

Na co dzień nawet nie zdajemy sobie sprawy, jak bardzo marketing wpływa na nasze życie. Mówimy "na mnie reklama nie działa", uważamy, że na marketingu zna się każdy, że to łatwa do zdobycia wiedza. To pozory. Jak w każdej dziedzinie, im bardziej się w nią zagłębiamy, tym bardziej problematyka staje się złożona i fascynująca. Niewiele jest obszarów wiedzy tak interdyscyplinarnych, gdzie zastosowanie znajdują najnowsze trendy z nauk społecznych, psychologii, socjologii, ekonomii, etnografii czy nawet informatyki i nauk kognitywnych. Gdzie tak ważna byłaby kreatywność, aby klienta zdobyć oraz empatia, aby go utrzymać.

Czytaj dalej »

Paweł Kolenda

!Manager ds. badań IAB Polska

Praktycy o marketingu: Paweł Kolenda

Obecnie cyfrowa sieć zaczyna towarzyszyć ludzkości na każdym kroku. Stwarza to nowe możliwości, z których korzystają zarówno największe marki świata, jak i mikro-przedsiębiorstwa. Wśród wielu ról cyfrowego medium na szczególną uwagę zasługuje wykorzystanie internetu w badaniach marketingowych - zarówno w postaci badań sieci, jak i badań w sieci. Na styku metodologii i nowego medium pojawiły się między innymi rozwiązania, które są adaptacjami tradycyjnych metod do nowych technik pomiaru.

Czytaj dalej »

Magdalena Tokarczyk-Cyran

!Dyrektor marketingu Nowy Styl Group

Praktycy o marketingu: Magdalena Tokarczyk-Cyran

Marketing jest fascynujący pod wieloma względami. Po pierwsze marketing to "aktywny handel, wychodzący naprzeciw potrzebom klienta, próbujący odgadnąć skryte potrzeby klienta, usiłujący te potrzeby realizować, często kreować i zaspokajać". Po drugie marketing to kreatywne narzędzie handlowe, dzięki naszym pomysłom i materiałom handlowym handlowcy budują pozycję firmy w oczach klientów oraz rynku. Marketing to mocna broń w walce z konkurencją.

Czytaj dalej »

Bartłomiej Girguś

!Szef kreacji portalu Interia.pl

Kieruję działem kreacji w Interii, więc mogę wypowiadać się wyłącznie za siebie. Po pierwsze - marketing jest interdyscyplinarny. Musisz współpracować ze wszystkimi - od prezesa po dział IT. Pewnie może to mieć swoje minusy, ale ja nie narzekam. Każda z osób, z którymi rozmawiam, otwiera mnie na inne cechy produktu lub usługi. Niesłychanie pouczające doświadczenie.

Czytaj dalej »

Aleksandra Załęska

!Gemius, szefowa badania Mediapanel

Praktycy o marketingu: Aleksandra Załęska, Gemius

Marketing to branża, która kojarzy się powszechnie z kreatywnością i intuicją - i słusznie. Jednak jej rzeczywisty potencjał realizuje się wówczas, gdy te nieco ulotne elementy uzupełni się rzetelną wiedzą i twardymi obiektywnymi danymi. Dlatego tak ważne w pracy marketerów są wyniki badań, porównywalne miary i wystandaryzowane wskaźniki, pozwalające podejmować decyzje oparte na faktach, a nie jedynie przeczuciu.

Czytaj dalej »

Galeria

marketing studia licencjackie magisterskie marketing internetowy e-commerce studia studia marketing międzynarodowy studia reklama i public relations marketing studia dzienne i zaoczne studia marketing zarządzanie produktem

Marketing i komunikacja rynkowa

Nowy kierunek studiów na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie już od października 2014 r.

Kontakt

Katedra Marketingu
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Adres: ul. Rakowicka 27, 31-510 Kraków
Telefon: +48 12 29-35-058
E-mail: marketing@uek.krakow.pl