Jacek Szlak

!Redaktor Naczelny serwisu MarketingPrzyKawie.pl.

Praktycy o marketingu: Jacek Szlak

Na co dzień nawet nie zdajemy sobie sprawy, jak bardzo marketing wpływa na nasze życie. Mówimy "na mnie reklama nie działa", uważamy, że na marketingu zna się każdy, że to łatwa do zdobycia wiedza. To pozory. Jak w każdej dziedzinie, im bardziej się w nią zagłębiamy, tym bardziej problematyka staje się złożona i fascynująca.

Niewiele jest obszarów wiedzy tak interdyscyplinarnych, gdzie zastosowanie znajdują najnowsze trendy z nauk społecznych, psychologii, socjologii, ekonomii, etnografii czy nawet informatyki i nauk kognitywnych. Gdzie tak ważna byłaby kreatywność, aby klienta zdobyć oraz empatia, aby go utrzymać.

Reklama, ten najbardziej widoczny, perswazyjny aspekt działań marketingowych czy public relations, ukryty w mediach i skrycie urabiający opinię publiczną - wywierają wpływ na język, kulturę, zwyczaje konsumenckie i społeczne, choć ich właściwym celem jest budowanie marki i zwiększanie sprzedaży.

Marketing wymaga ciągłego dokształcania, badania konsumentów, śledzenia trendów, działań konkurencji, a przede wszystkim gruntownego poznania ludzkiej psychiki i praw rządzących społeczeństwem. W sytuacji, gdy coraz więcej obszarów relacji społecznych opisywanych jest w kategoriach transakcji, gdy nawet własną karierę podporządkowuje się zasadom personal brandingu - rola marketingu wciąż rośnie. Poznanie go daje głębsze zrozumienie współczesnego świata oraz narzędzia, aby ten świat zmieniać.

Oczywiście można pójść na łatwiznę, zdobyć minimum popularnej wiedzy marketingowej, liznąć trochę teorii - ale to nudne i w dobie rosnącej konkurencji na rynku pracy, a także rosnącej dojrzałości konsumentów - będzie to strzał w stopę.

Galeria

marketing studia licencjackie magisterskie marketing internetowy e-commerce studia studia marketing międzynarodowy studia reklama i public relations marketing studia dzienne i zaoczne studia marketing zarządzanie produktem

Marketing i komunikacja rynkowa

Nowy kierunek studiów na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie już od października 2014 r.

Kontakt

Katedra Marketingu
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Adres: ul. Rakowicka 27, 31-510 Kraków
Telefon: +48 12 29-35-058
E-mail: marketing@uek.krakow.pl