Na co dzień nawet nie zdajemy sobie sprawy, jak bardzo marketing wpływa na nasze życie. Mówimy "na mnie reklama nie działa", uważamy, że na marketingu zna się każdy, że to łatwa do zdobycia wiedza. To pozory. Jak w każdej dziedzinie, im bardziej się w nią zagłębiamy, tym bardziej problematyka staje się złożona i fascynująca.
Niewiele jest obszarów wiedzy tak interdyscyplinarnych, gdzie zastosowanie znajdują najnowsze trendy z nauk społecznych, psychologii, socjologii, ekonomii, etnografii czy nawet informatyki i nauk kognitywnych. Gdzie tak ważna byłaby kreatywność, aby klienta zdobyć oraz empatia, aby go utrzymać.
Reklama, ten najbardziej widoczny, perswazyjny aspekt działań marketingowych czy public relations, ukryty w mediach i skrycie urabiający opinię publiczną - wywierają wpływ na język, kulturę, zwyczaje konsumenckie i społeczne, choć ich właściwym celem jest budowanie marki i zwiększanie sprzedaży.
Marketing wymaga ciągłego dokształcania, badania konsumentów, śledzenia trendów, działań konkurencji, a przede wszystkim gruntownego poznania ludzkiej psychiki i praw rządzących społeczeństwem. W sytuacji, gdy coraz więcej obszarów relacji społecznych opisywanych jest w kategoriach transakcji, gdy nawet własną karierę podporządkowuje się zasadom personal brandingu - rola marketingu wciąż rośnie. Poznanie go daje głębsze zrozumienie współczesnego świata oraz narzędzia, aby ten świat zmieniać.
Oczywiście można pójść na łatwiznę, zdobyć minimum popularnej wiedzy marketingowej, liznąć trochę teorii - ale to nudne i w dobie rosnącej konkurencji na rynku pracy, a także rosnącej dojrzałości konsumentów - będzie to strzał w stopę.