Studia trwają sześć semestrów. Kończy je obrona pracy licencjackiej - stąd używana też nazwa "studia licencjackie". Natomiast "studia stacjonarne" to inaczej dzienne, czyli bezpłatne, na których zajęcia odbywają się od poniedziałku do piątku.
O przyjęciu na studia na kierunek "Marketing i komunikacja rynkowa" decydują oceny z części pisemnej (zewnętrznej) egzaminu maturalnego. Pod uwagę brane są wyniki egzaminu z dwóch przedmiotów: (1) matematyki lub geografii lub historii, oraz (2) języka obcego.
Wyniki egzaminu maturalnego wyrażone na świadectwie dojrzałości w skali procentowej są traktowane jako punkty i stanowią podstawę do dalszych przeliczeń w następujący sposób:
- jeżeli kandydat zdawał dany przedmiot na poziomie podstawowym, to uzyskaną przez niego liczbę punktów mnoży się przez współczynnik 0,6,
- jeżeli kandydat zdawał dany przedmiot na poziomie rozszerzonym, to uwzględnia się nominalną liczbę uzyskanych punktów.
W przypadku gdy język obcy i matematyka zdawane są na poziomie podstawowym (przedmioty obowiązkowe) i na poziomie rozszerzonym (jako przedmioty dodatkowe) bierze się pod uwagę ten poziom, który po przeliczeniu daje korzystniejszy wynik.
Informacje na temat rekrutacji dostępne są także na stronie Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie w dziale Rekrutacja.