Reklama i Public Relations

1 Specjalność na I stopniu studiów

Reklama to "dobre pomysły, lepszy smak", a może nawet "życie ze smakiem". Trzeba pamiętać, że jest "nie dla idiotów" i "doda Ci skrzydeł" (a z pewnością doda ich produktowi). Prawie każdy zna się na reklamie, ale "prawie robi wielką różnicę" i nie pomogą tu nawet "codziennie niskie ceny". "Ponieważ jesteś tego warta" i jest to "najlepsze dla mężczyzny", dowiedz się czegoś o reklamie.

Reklama i Public Relations zajmują się komunikowaniem firmy z otoczeniem. Dzięki nim budowany jest odpowiedni wizerunek produktów i marek. To właśnie dzięki reklamie, sponsoringowi i "eventom" konsumenci płacą z puszkę Red Bulla kilka razy więcej niż za Be Power z Biedronki, choć oba te napoje energetyzujące mają praktycznie identyczny skład. Wiedza o reklamie daje odpowiedzi na różne pytania. Czy w spocie reklamowym witamin lepiej wykorzystać prawdziwego lekarza, czy też aktora odtwarzającego rolę doktora w popularnym serialu? Czy nudna reklama działa? Dlaczego konsumenci uważają, że są odporni na wpływ reklamy? Public Relations pokazują, w jaki sposób radzić sobie z nieprzychylnymi reakcjami klientów. Co zrobić, by przyciągnąć uwagę dziennikarzy i zachęcić ich do pisania o firmie? W jaki sposób komunikować się z pracownikami, by byli najlepszymi rzecznikami przedsiębiorstwa?

Specjalność stwarza Studentom możliwość szerokiego i głębokiego poznania ekonomicznych, prawnych, społecznych i kulturowych zagadnień zarządzania reklamą i kształtowania kampanii PR. Zakłada zdobycie profesjonalnej wiedzy z obszaru podstawowych instrumentów komunikacji marketingowej, umożliwiającej podejmowanie racjonalnych, skutecznych decyzji dotyczących strategii reklamy, jej kreacji, organizacji i planowania kampanii w mediach. Uzyskana wiedza pozwoli na twórcze kształtowanie form i narzędzi public relations, sposobów promowania oferty, wartości i wizerunku przedsiębiorstw oraz instytucji publicznych.

Specjalność przygotowuje Studentów do podejmowania strategicznych i operacyjnych decyzji w zakresie komunikacji marketingowej oraz jej wykorzystywania w oddziaływaniu na konsumentów, konkurentów i inne publiczności przedsiębiorstw i instytucji publicznych. Studenci zdobywają umiejętności projektowania atrakcyjnych kampanii reklamowych oraz działań z zakresu public relations, w tym w szczególności formułowania strategii komunikacji marketingowej w środowisku tradycyjnym i on-line. Absolwent specjalności jest przygotowany do prowadzenia badań rynkowych i marketingowych na użytek reklamy i PR, analizy rynków w różnorodnych przekrojach nadawcy, odbiorcy i mediów, formułowania celów i wyznaczania profilu adresatów kampanii, ustalania budżetu reklamy i PR, tworzenia oryginalnych, kreatywnych form reklamy i kampanii PR oraz oceny ich skuteczności. W działaniach tych Studenci specjalności wykorzystują poznane zasady współpracy z mediami i agencjami reklamowymi. Absolwenci są przygotowani do aplikacji strategii reklamowych i PR w biznesie - w poszczególnych sektorach gospodarki, a także w działalności społecznej i publicznej.

Absolwenci specjalności znajdują zatrudnienie w przedsiębiorstwach różnych sektorów i branż, w instytucjach sektora publicznego i organizacjach non-profit, w komórkach ds. komunikacji marketingowej i PR, agencjach reklamy i public relations, w firmach konsultingowych. Zajmują stanowiska menedżerów, specjalistów i ekspertów w zakresie komunikacji rynkowej instytucji z otoczeniem. Zdobyta wiedza i umiejętności umożliwiają także Absolwentom zakładanie i prowadzenie swoich własnych firm - agencji reklamy i agencji PR. Dzięki swoim wysokim, profesjonalnym kwalifikacjom absolwenci specjalności wnoszą twórczy wkład w rozwiązywanie problemów komunikacji marketingowej przedsiębiorstw oraz instytucji społecznych i publicznych z otoczeniem, zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym.

Przedmioty kierunkowe
- Badania marketingowe
- Etyka biznesu
- Handel i zarządzanie sprzedażą
- Logistyka
- Marketing
- Marketing usług
- Negocjacje handlowe
- Podstawy e-marketingu
- Podstawy komunikacji rynkowej
- Prawo handlowe
- Rachunkowość zarządcza
- Zachowania konsumenta
- Zarządzanie marketingiem
- Zarządzanie projektami

Przedmioty specjalnościowe
- Podstawy nauki o mediach
- Public relations
- Reklama

Galeria

marketing studia licencjackie magisterskie marketing internetowy e-commerce studia studia marketing międzynarodowy studia reklama i public relations marketing studia dzienne i zaoczne studia marketing zarządzanie produktem

Marketing i komunikacja rynkowa

Nowy kierunek studiów na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie już od października 2014 r.

Kontakt

Katedra Marketingu
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Adres: ul. Rakowicka 27, 31-510 Kraków
Telefon: +48 12 29-35-058
E-mail: marketing@uek.krakow.pl