Obecnie cyfrowa sieć zaczyna towarzyszyć ludzkości na każdym kroku. Stwarza to nowe możliwości, z których korzystają zarówno największe marki świata, jak i mikro-przedsiębiorstwa. Wśród wielu ról cyfrowego medium na szczególną uwagę zasługuje wykorzystanie internetu w badaniach marketingowych – zarówno w postaci badań sieci, jak i badań w sieci.
Na styku metodologii i nowego medium pojawiły się między innymi rozwiązania, które są adaptacjami tradycyjnych metod do nowych technik pomiaru. Inną kategorią są rozwiązania, które nadeszły wraz z erą cyfrową. Jest to bardzo szeroki i dynamicznie rozwijający się obszar, który obejmuje narzędzia do analiz użyteczności i komunikacji stron www, analizy treści w internecie, systemy crawlingowe (symulujące realnych użytkowników), analizy danych z serwerów, Big Data i wiele innych.
Obserwowane trendy powodują, że badania stają się dziedziną jeszcze bardziej pasjonującą, złożoną i elitarną. Każda metoda i technika badawcza ma bowiem swe specyficzne zastosowanie i kluczowym jest, aby w przypadku spotkania badań marketingowych i internetu, za wyborem danych rozwiązań i ich analizą stały wiedza oraz doświadczenie płynące z obydwu obszarów. Tylko w takich przypadkach stają się one precyzyjnymi i przydatnymi narzędziami.
Jako badacz, który w branży spędził już ponad dwie dekady, wciąż odnajduję w niej nowe nieznane obszary warte zgłębienia i wyzwania, które dają ogromną satysfakcję intelektualną.