Poznaj świat, a lepiej go zrozumiesz. Poznaj swój produkt, a lepiej go zrobisz. Poznaj swoich konsumentów, a zostaniesz mistrzem w swojej profesji. Marketing to dla mnie "świat poznawania", świat dla ciekawych, otwartych umysłów, obszar dla zdobywców i eksploratorów.
Pamiętam początek lat dziewięćdziesiątych i rynek mediów komercyjnych Polsce. Puste niezaorane pole do siania, sadzenia i zbierania. Słowo marketing nie mówiło nic, a marketer kojarzył się z instalatorem markiz. Pierwsi ludzie marketingu mediów działali intuicyjnie, spontanicznie i odważnie. Udało na się zbudować jeden z najlepiej rozwiniętych medialnych rynków Europy. Dziś - 24 lata później - uważam, że siłą marketingu są te same cechy - intuicja, spontaniczność i odwaga. Intuicja jest wrodzona, i każdy z nas ją ma, ale tylko niektórzy jej słuchają. Spontaniczność, optymizm, pozytywne myślenie, dobra komunikacja i relacje z innymi - do nauczenia. I wreszcie odwaga - odwaga liderów, odwaga marketerów bezcenna. Bez niej nic się nie uda.
Marketing czaruje i wciąga. Jest fascynującą dyscypliną. Do dziś nie wiem jak to się stało, że 16 lat szefowania marketingowi największej polskiej stacji radiowej - rzadkość w mediach elektronicznych - tak szybko minęło. Kiedyś dziennikarz branżowy zapytał mnie, co jest najlepsze w pracy marketera w mediach? Bez wahania odpowiedziałem - to że każdy dzień jest inny i nieprzewidywalny.
Witaj w marketingu!!