Marketing to branża, która kojarzy się powszechnie z kreatywnością i intuicją - i słusznie. Jednak jej rzeczywisty potencjał realizuje się wówczas, gdy te nieco ulotne elementy uzupełni się rzetelną wiedzą i twardymi obiektywnymi danymi. Dlatego tak ważne w pracy marketerów są wyniki badań, porównywalne miary i wystandaryzowane wskaźniki, pozwalające podejmować decyzje oparte na faktach, a nie jedynie przeczuciu.
Filozofią firmy Gemius od początku jej istnienia jest pomaganie marketerom w podejmowaniu decyzji opartych o wiedzę. Zaczynaliśmy od badań internetu, a dziś naszym flagowym produktem jest Mediapanel - pierwszy w Polsce jednoźródłowy pomiar cross-mediowy.
Wiedza płynąca z badań pozwala poznać model konsumpcji mediów i przyjrzeć się korzystaniu ze stron i aplikacji internetowych, oglądalności telewizji i słuchalności radia, nie tylko przez pryzmat zasobów wydawcy, ale też z perspektywy całego rynku. Precyzyjne dane na temat czasu, jaki użytkownicy spędzają w mediach, w połączeniu z unikalnymi danymi dotyczącymi ich demografii pozwalają tworzyć efektywne mediaplany i skutecznie docierać do pożądanych grup celowych.