Myślę, że każda osoba pracująca w marketingu znajdzie inne powody, dla których lubi swoją pracę. Wiele bowiem zależy od tego, czym zajmuje się dana firma oraz jaki zakres zadań ma konkretna osoba. Marketing obejmuje szeroki zakres działań, tak więc jedni znajdą radość w badaniach i analizach, inni w strategiach sprzedażowych, a jeszcze inni najlepiej odnajdą się w komunikacji marketingowej czy działaniach PR.
Osobiście najbardziej lubię swoją pracę za niepowtarzalność. Rozwój naszej firmy spowodował, że w ciągu 11 lat mojej pracy z czołowego producenta w Polsce staliśmy się jedną z największych firm w Europie. Te 11 lat oznaczało codzienne inne działania, inne zadania, nowe wyzwania, jak również kolejne rynki do zagospodarowania. Oczywiście wymagało to dobrych umiejętności "multitaskingu", ale to właśnie jest kolejny element, który lubię w marketingu. To, że w jednej chwili zajmujemy się kwestiami PR-owymi we Włoszech, a za godzinę omawiamy wsparcie sieci sprzedaży we Francji.
Praca w marketingu to naprawdę ciekawe zajęcie, pozwalające bardzo szeroko rozwinąć swoje umiejętności. Wymaga szerokiego spojrzenia na wiele kwestii, ale również bycia otwartym na inne dziedziny wiedzy. Często dzięki temu możemy uczestniczyć w wielu ciekawych wydarzeniach. Jako fan piłki nożnej i początkujący specjalista ds. marketingu nie spodziewałem się, że dane będzie mi kiedyś prowadzić zakończone sukcesem negocjacje dotyczące sponsorowania takich klubów jak Borussia Dortmund, Inter Mediolan czy Olympique Lyon, a czołowi piłkarze świata zagoszczą w naszych reklamach.