Dlaczego warto zainteresować się marketingiem interaktywnym? Między innymi dlatego, że od kilkunastu lat jest to najszybciej i najbardziej dynamicznie rosnący segment rynku mediowo-marketingowego. Tak naprawdę jedyny, który nie przeżywa problemów. O ile w Polsce rynek reklamy digital jeszcze plasuje się na drugim miejscu, lekko za telewizją, o tyle w Wielkiej Brytanii udział internetu w torcie reklamowym jest już prawie dwa razy większy niż telewizji.
Ale pieniądze to nie wszystko. Do tego dochodzi jeszcze bardzo wysoki współczynnik innowacyjności. Reklama internetowa ciągle ewoluuje, pojawiają się nowe formaty oraz możliwości. I tak będzie co najmniej przez kilka-kilkanaście najbliższych lat. Wynika to z prostego faktu, że coraz więcej konsumentów "przechodzi" do internetu, a jednocześnie wielu z nich rezygnuje z klasycznej telewizji.
Chciałbym także zaznaczyć, że marketing internetowy to miejsce dla ludzi zarówno z zacięciem humanistycznym, jak i technologicznym. Tutaj pracują obydwie półkule mózgu. Branża potrzebuje specjalistów, którzy są w stanie spojrzeć kreatywnie na technologię. Marketing internetowy to cały czas olbrzymie morze możliwości, na którym istnieje wiele miejsc do odkrycia. Warto z tej szansy skorzystać!