Specjalność przygotowuje Studentów do pracy w charakterze menedżera produktu. Studenci są zapoznawani z funkcjami realizowanymi w praktyce przez menedżerów produktu, których zadaniem jest odkrywanie potencjalnych okazji rynkowych i kreowanie innowacyjnych produktów oraz kształtowanie i rozwijanie ich cech (we współpracy z projektantami), opracowywanie marketingowych strategii dla produktów, praktyczne ich realizowanie i ocenianie osiągniętych efektów na rynku. Na zajęciach prowadzonych również z udziałem praktyków prezentowane są metody i narzędzia kształtowania wartości produktów, zarządzania markami, zarządzania asortymentem oraz jakością produktów. Studenci w trakcie zajęć są zapoznawani z wiedzą na temat właściwości wybranych rynków branżowych, specyfiki oferowanych na nich produktów oraz zachowań konsumentów.
Absolwenci zdobywają interdyscyplinarną wiedzę i praktyczne umiejętności pozwalające im na podejmowanie decyzji, tworzenie planów, realizację i nadzorowanie działań marketingowych dotyczących poszczególnych produktów w przedsiębiorstwie - począwszy od rozpoczęcia prac nad projektowaniem produktu, przez jego wprowadzenie na rynek, czas trwania cyklu życia, aż do decyzji o jego wycofaniu z rynku. Zajęcia na specjalności rozbudzają kreatywność Studentów oraz ich umiejętności znajdowania i wymyślania innowacyjnych rozwiązań.
Kwalifikacje absolwentów dotyczą:
- opracowywania koncepcji, założeń i realizacji strategii rozwoju nowych produktów (ang. NPD),
- znajomości podstaw projektowania produktów (design),
- opracowywania koncepcji, planów i realizacji wprowadzania produktów na rynek,
- pozycjonowania i dopasowywania produktów do docelowych grup potencjalnych odbiorców,
- kreowania i zarządzania wizerunkiem marek produktów,
- udostępniania produktów na rynku przy wykorzystaniu odmiennych form dystrybucji,
- oceniania efektów sprzedaży oraz pozycji rynkowej marek i produktów,
- analizowania i zarządzania asortymentem produktów w ofercie firmy.
Absolwenci specjalności znajdą zatrudnienie w zróżnicowanych branżach działalności gospodarczej, a szczególnie w hurtowych i detalicznych przedsiębiorstwach handlowych, działach kreatywnych przedsiębiorstw zajmujących się opracowywaniem projektów nowych produktów (R&D, design), działach marketingu przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych, jak również jako menedżerowie samodzielnie działających firm produkcyjnych i handlowych.
Przedmioty kierunkowe
- Analiza zachowań konsumenta
- Audyt marketingowy
- Instytucje rynkowe
- Komunikacja marketingowa
- Marketing międzynarodowy
- Marketing społeczny
- Modelowanie marketingowe
- Współczesne koncepcje marketingu
Przedmioty specjalnościowe
- Design
- Strategie produktu
- Zarządzanie jakością produktu
- Zarządzanie marką