Zastosowanie filozofii marketingu w zarządzaniu miastem można uznać za sprawę wielkiej wagi. W skali europejskiej wprowadzenie działalności marketingowej w struktury miejskie podyktowane było zmieniającymi się warunkami funkcjonowania jednostek osadniczych oraz potrzebą implementacji w praktyce gospodarczej metod, które odniosły już sukces w działalności biznesowej, a z kolei sprawdziłyby się w realiach gospodarki miast czy też regionów.
Specjalność stwarza Studentom możliwość szerokiego wykorzystania wiedzy marketingowej w działalności jednostek samorządu terytorialnego różnych szczebli (m. in. projektowanie kampanii reklamowych, organizacja imprez masowych). Zakłada zdobycie profesjonalnej wiedzy z obszaru podstawowych instrumentów komunikacji marketingowej niezbędnej dla sprawnego funkcjonowania instytucji samorządowych. Pozyskana wiedza pozwoli na realizację projektów marketingowych z zakresu promocji, jak również inicjatyw partnerskich podejmowanych przez samorządy. Absolwenci specjalności będą mogli znaleźć zatrudnienie na stanowiskach odpowiedzialnych za komunikację marketingową samorządów z otoczeniem zewnętrznym.
Dodatkowo w ramach specjalności planowane są wizyty studyjne w jednostkach samorządowych, przedsiębiorstwach oraz wybranych instytucjach miejskich. Ich celem będzie zapoznanie słuchaczy ze sposobami implementacji wiedzy teoretycznej z zakresu marketingu terytorialnego w praktyce gospodarczej. Tematem spotkań w instytucjach miejskich będzie prezentacja działań marketingowych realizowanych przez wyszczególnione podmioty na rzecz interesariuszy jednostek terytorialnych (m. in. mieszkańców, turystów, inwestorów). Przewidywane są również spotkania z praktykami zajmującymi się m. in. promocją miasta czy też regionu.
Przedmioty kierunkowe
- Badania marketingowe
- Etyka biznesu
- Handel i zarządzanie sprzedażą
- Logistyka
- Marketing
- Marketing usług
- Negocjacje handlowe
- Podstawy e-marketingu
- Podstawy komunikacji rynkowej
- Prawo handlowe
- Rachunkowość zarządcza
- Zachowania konsumenta
- Zarządzanie marketingiem
- Zarządzanie projektami
Przedmioty specjalnościowe
- Badania marketingowe w sektorze komunalnym
- Podstawy marketingu terytorialnego
- Strategia promocji miast i regionów