Na specjalności Studenci będą mogli zapoznać się z możliwościami wykorzystania Internetu w prowadzeniu działalności handlowej przedsiębiorstw. Zdobędą specjalistyczną wiedzę oraz praktyczne umiejętności w zakresie zarządzania elektronicznymi kanałami dystrybucji oraz sprzedaży wielokanałowej.
Absolwent specjalności posiada specjalistyczną wiedzę w obszarze specyfiki i organizacji handlu w sieci Internet. Zna specyfikę sieci Internet, czynniki warunkujące prowadzenie sprzedaży w środowisku wirtualnym, sposoby optymalizacji tej działalności oraz narzędzia wspierające jej prowadzenie. Posiada praktyczne umiejętności zarządzania działalnością handlową w sieci Internet, podejmowania skutecznych działań promocyjnych wspierających tę działalność oraz pomiaru efektów działań sprzedażowych. Potrafi nawiązywać współpracę z podmiotami umożliwiającymi efektywne prowadzenie handlu w kanałach elektronicznych.
Specjalność przygotowuje Absolwentów do podejmowania pracy na stanowiskach związanych z organizacją i nadzorem działań sprzedażowych zarówno w przedsiębiorstwach , których podstawowym obszarem działalności jest handel detaliczny lub hurtowy w sieci Internet, jak również w firmach, które wykorzystują lub zamierzają wykorzystywać Internet w sprzedaży swoich produktów. Kończący specjalność predysponowani są do podejmowania własnej działalności gospodarczej w sferze e-handlu oraz obejmowania stanowisk menadżerskich i specjalistycznych w podmiotach prowadzących taką działalność.
Przedmioty kierunkowe
- Analiza zachowań konsumenta
- Audyt marketingowy
- Instytucje rynkowe
- Komunikacja marketingowa
- Marketing międzynarodowy
- Marketing społeczny
- Modelowanie marketingowe
- Współczesne koncepcje marketingu
Przedmioty specjalnościowe
- Analityka e-handlu
- Modele i strategie e-handlu
- Prawo e-handlu
- Technologie internetowe i mobilne