Analityka rynku

2 Specjalność na II stopniu studiów

Specjalność: Analityka rynku

W trakcie studiów studenci zdobędą wiedzę dotyczącą organizacji i prowadzenia ilościowych i jakościowych badań społecznych i marketingowych (w tym sondażowych, panelowych i eksperymentalnych), budowy i oceny rzetelności narzędzi badawczych (kwestionariuszy wywiadów i ankiet, skal pomiarowych i wskaźników marketingowych w nurcie consumer & marketing metrics, współczesnych, praktycznych metod analizy rynku i zachowań klientów instytucjonalnych i konsumentów. Oprócz metod analizy danych ankietowych, uczestnicy specjalności poznają metody analizy danych zastanych generowanych w przedsiębiorstwie oraz analizy dużych zbiorów danych typu Big Data (danych transakcyjne placówek handlowych i e-skepów, danych on-line, migracji klientów, segmentacji dynamicznej w cyklu życia klienta).

Ukończenie specjalności umożliwia zdobycie umiejętności wykorzystywania programów komputerowych do analizy danych marketingowych (STATISTICA, SPSS, Rapid Miner, R) oraz, po ukończeniu kursu, uzyskania Certyfikatu Statsoft Polska, dystrybutora programu Statistica. Specjalność obejmuje również zajęcia przygotowawcze do zewnętrznych egzaminów z obsługi programu Rapid Miner organizowanych przez Rapid-I Certification Program. W trakcie realizacji programu specjalności studenci mają możliwość uczestniczenia również w zajęciach praktycznych w krakowskich agencjach badań marketingowych i Statsoft Polska.

Specjalność jest skierowana do Studentów chcących pracować w agencjach badań marketingowych, instytutach badawczych, firmach consultingowych i szkoleniowych, działach badawczo-rozwojowych i analitycznych przedsiębiorstw i banków oraz prowadzić samodzielnie badania społeczne i marketingowe.

Przedmioty kierunkowe
- Analiza zachowań konsumenta
- Audyt marketingowy
- Instytucje rynkowe
- Komunikacja marketingowa
- Marketing międzynarodowy
- Marketing społeczny
- Modelowanie marketingowe
- Współczesne koncepcje marketingu

Przedmioty specjalnościowe
- Analiza rynku
- Badania jakościowe w marketingu
- Narzędzia pomiaru i wskaźniki marketingowe
- Projektowanie badań marketingowych

Galeria

marketing studia licencjackie magisterskie marketing internetowy e-commerce studia studia marketing międzynarodowy studia reklama i public relations marketing studia dzienne i zaoczne studia marketing zarządzanie produktem

Marketing i komunikacja rynkowa

Nowy kierunek studiów na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie już od października 2014 r.

Kontakt

Katedra Marketingu
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Adres: ul. Rakowicka 27, 31-510 Kraków
Telefon: +48 12 29-35-058
E-mail: marketing@uek.krakow.pl