W ramach przedmiotów kierunkowych Studenci zapoznają się ze specyfiką handlu, poznają problematykę zarządzania sprzedażą na różnych rynkach, marketingu w handlu, specyfiki funkcjonowania różnych instytucji handlowych. Przedmioty specjalnościowe takie jak „Merchandising i zarządzanie kategorią produktów", „Obsługa klienta i tworzenie relacji z nabywcami" oraz „Wykorzystanie nowoczesnych technologii w handlu" będą miały za zadanie pogłębienie wiedzy Studentów.
Absolwenci specjalności będą posiadać podstawowe umiejętności pozwalające na osiąganie sukcesów sprzedażowych. Pierwsza grupa umiejętności koncentruje się na wykorzystaniu nowoczesnych technik i technologii w zarządzaniu placówkami handlowych i w procesach obsługi klienta, a druga - to umiejętności personalne służące nawiązywani kontaktów osobistych i wykształcaniu długofalowych postaw lojalności. Równie ważną dla Absolwenta będzie możliwość uzyskania kompetencji społecznych - pozytywnej motywacji do wzbogacania wiedzy i osiągania sukcesów, komunikowania własnych poglądów w pracy i w zespole. Wykształcaniu tych praktycznych umiejętności i kompetencji społecznych będą służyły zajęcia z wykorzystaniem komputerów, studiów przypadków, symulacji procesów sprzedażowych i zajęcia prowadzone przez praktyków biznesu.
Specjalność będzie przygotowywała Absolwentów mogących podjąć pracę w działach handlowych firm produkcyjnych i usługowych, a przede wszystkim w przedsiębiorstwach handlowych. Absolwenci mogą być zatrudniani na stanowiskach merchandiserów, przedstawicieli producentów i pracować na rzecz handlu. Drugi ważny kierunek kształcenia to przygotowanie osób mogących samodzielnie prowadzić małe i średnie przedsiębiorstwa handlowe (zarówno w formie stacjonarnej, jak i w Internecie). W zakładaniu i prowadzeniu własnych firm pomaga zdobyta wiedza z zakresu form organizacyjnych (np. franchising), prawa, finansowania, księgowości i marketingu małej firmy (w tym na temat możliwości i zasady uzyskiwania dotacji na działalność).
Przedmioty kierunkowe
- Badania marketingowe
- Etyka biznesu
- Handel i zarządzanie sprzedażą
- Logistyka
- Marketing
- Marketing usług
- Negocjacje handlowe
- Podstawy e-marketingu
- Podstawy komunikacji rynkowej
- Prawo handlowe
- Rachunkowość zarządcza
- Zachowania konsumenta
- Zarządzanie marketingiem
- Zarządzanie projektami
Przedmioty specjalnościowe
- Merchandising i zarządzanie kategorią produktów
- Obsługa klienta i tworzenie relacji z nabywcami
- Wykorzystanie nowoczesnych technologii w handlu